الگوريتم اينستاگرام 2021 چيست؟
الگوريتم اينستاگرام 2021 چيست؟
اينستاگرام مرتباً بهروزرسانيهاي الگوريتم خود را اعلام ميكند. الگوريتم اينستاگرام اساساً محتوايي كه توسط كاربران اينستاگرام ديده مي شود را كنترل مي كند. بنابراين براي كسبوكارها و افراد با نفوذي كه در اينستاگرام كار ميكنند ضروري است كه بدانند الگوريتم اينستاگرام چگونه بر دسترسي ارگانيك آنها تأثير ميگذارد و چه كاري ميتوانند در مورد آن انجام دهند. به روز رساني الگوريتم اينستاگرام در سال 2021 تغييرات زيادي را به همراه داشت. اينستاگرام اكنون محتوا را بر اساس پارامترهاي زير نمايش مي دهد :
اگر اين مطالب براي شما كافي نبود ميتوانيد از سايت مستر فالوور كمك بگيريد.
1. اتصال
الگوريتم اينستاگرام با اين فرض كار مي كند كه افرادي كه قبلاً حساب شما را مشاهده كرده اند و با آن تعامل داشته اند، به احتمال زياد به پست هاي شما علاقه مند مي شوند. نوع ارتباطي كه با مخاطبان خود به اشتراك مي گذاريد را بررسي مي كند. برخي از مواردي كه او بررسي مي كند اين است كه چه كسي شما را دنبال مي كند، حساب شما را جستجو مي كند، روي پست هاي شما نظر مي دهد، پست هاي شما را به اشتراك مي گذارد يا ذخيره مي كند و موارد ديگر.
2. علاقه
هدف نهايي اينستاگرام اين است كه به مخاطبان خود محتوايي را ارائه دهد كه بيشتر به آن اهميت مي دهند. به همين دليل، تعريف مخاطب هدف و ايجاد محتواي مرتبط كمك زيادي مي كند.
ملاحظات ديگري وجود دارد كه مي تواند بر دسترسي اينستاگرام شما تأثير بگذارد. تعداد دفعاتي كه مخاطبان شما از اينستاگرام استفاده ميكنند، تعداد اكانتهايي كه دنبال ميكنند و ميانگين زمان جلسات كاربر برخي از آنها هستند. با اين حال، بر خلاف اتصال، به موقع بودن و علاقه، اين پارامترها تحت كنترل شما نيستند. بنابراين، چه كاري مي توانيد انجام دهيد تا مطمئن شويد از نظر تأثيرگذاري و تعامل در اينستاگرام رتبه بالايي داريد؟ فقط تاكتيك هاي زير را اعمال كنيد!
تاكتيك هايي براي بهبود دسترسي اينستاگرام شما
گرفتن لايك، كامنت و پست از پست هاي شما براي گسترش دسترسي اينستاگرام شما ضروري است. اگرچه آنها مهمترين شاخص براي سنجش موفقيت شما در اينستاگرام نيستند، اما نقش مهمي در افزايش حضور برند شما دارند. در اينجا چند نكته وجود دارد كه به شما كمك مي كند مطمئن شويد كه پست هاي شما به مخاطبان مناسب مي رسد.
1. به طور منظم در اينستاگرام پست بگذاريد
براي گسترش حضور آنلاين خود، مهم است كه دنبال كنندگان خود را درگير كنيد. بهترين راه براي انجام اين كار، پست كردن مداوم در اينستاگرام است. وقتي هزاران نفر و شركت هر روز منتشر مي كنند، اين امكان وجود دارد كه مخاطبان شما را فراموش كنند. براي اطمينان از اينكه اين اتفاق نمي افتد، فركانس را حفظ كنيد يا تعداد دفعات انتشار را افزايش دهيد. شما مجبور نيستيد هر روز پست بگذاريد. انتشار يك يا دو بار در هفته نيز به خوبي جواب مي دهد. اين ساده ترين و يكي از موثرترين راه ها براي افزايش دسترسي، افزايش تعامل و به دست آوردن فالوورهاي جديد در اينستاگرام است.
يكي ديگر از مزاياي انتشار منظم اين است كه به شما امكان مي دهد آزمايش كنيد و ارزيابي كنيد كه چه محتوايي با مخاطبان شما كار مي كند و چه چيزي نه. اين يك راه عالي براي برنامه ريزي استراتژيك محتواي خود به صورت ارگانيك است.
2. عكس ها و فيلم ها را با كيفيت بالا منتشر كنيد
مهم نيست كه چقدر ترفندهاي جادويي در جيب خود داريد، كليد رتبه بندي بالا در نمايش هاي فالوورهاي خود ايجاد محتواي با كيفيت است. در اينجا، محتواي با كيفيت به اين معني است كه نشريات نه تنها بايد مرتبط و جالب باشند، بلكه بايد چشم نواز نيز باشند. عكس ها و فيلم هاي با كيفيت بالا افراد را به شدت جذب پست هاي شما مي كند. بسياري از اوقات كاربران اينستاگرام يك عكس را لايك مي كنند، به اشتراك مي گذارند يا روي آن كامنت مي گذارند زيرا از نظر بصري جذاب است. اين براي شما مهم است زيرا به شما كمك مي كند تا با پست هاي خود درگير شويد. اين به معيار "اتصال" الگوريتم اينستاگرام كمك مي كند.
3. از IGTV بهترين استفاده را ببريد
باور كنيد يا نه، Reels و IGTV يك راه عالي براي بهبود اكانت اينستاگرام شما هستند. ايجاد درام يك راه عالي براي بازاريابي اينستاگرام است كه به كسب و كارها اجازه مي دهد اطلاعات مفيد را به روشي سرگرم كننده در عرض 15 تا 30 ثانيه به اشتراك بگذارند. گستره وسيع فيلترها و فايل هاي صوتي موجود، محبوبيت اين رسانه را افزايش مي دهد. از آنجايي كه درام ها يك ويژگي نسبتاً جديد هستند، اينستاگرام با ايجاد ديد خوب به سازندگان درام اطمينان مي دهد كه مردم بيشتر از آن استفاده مي كنند. علاوه بر اين، يك بخش جداگانه براي درام وجود دارد كه دوباره به سازندگان فرصت بيشتري براي كشف شدن توسط عموم مي دهد.
به طور مشابه، اينستاگرام مزاياي بسياري را براي كساني كه IGTV توليد مي كنند فراهم مي كند. اگر چيز مهم يا جالبي براي به اشتراك گذاشتن داريد كه در عرض 30 ثانيه قابل توضيح نيست، IGTV مفيدترين ابزار در اين مورد است. امكانات بي پاياني از نظر محتوا وجود دارد كه مي توانيد با كمك IGTV ايجاد كنيد. به گفته كارشناسان، IGTV در ايجاد وفاداري در بين فالوورها موثر بوده است.
4. استوري ها را يكي يكي در اينستاگرام آپلود كنيد
در حالي كه شما به طور مرتب عكس ها و فيلم ها را در اينستاگرام ارسال مي كنيد، همچنين بايد دائماً استوري ها را آپلود كنيد. استوري ها به عنوان راهي سريع براي دستيابي به مخاطبان شما عمل مي كنند و به آنها يادآوري مي كنند كه هيچ يك از پست هاي شما را از دست ندهند و آنها را مستقيماً درگير مي كند. ميتوانيد نظرسنجي، آزمونها انجام دهيد، از مخاطبان خود بخواهيد سؤال بپرسند و كارهاي بيشتري انجام دهيد. استوري هاي اينستاگرام حساب شما را فعال مي كند تا دائما ظاهر شود، كه براي ايجاد تعامل خوب است.
5. از هشتگ هاي مناسب استفاده كنيد
بهترين راه براي برآورده كردن معيار "علاقه" الگوريتم اينستاگرام به صورت ارگانيك، استفاده از هشتگ هاي مناسب، دقيق، دقيق و دقيق است. استفاده از هشتگ ها به مخاطبان شما اين امكان را مي دهد كه به راحتي محتواي مورد نظر خود را پيدا كنند. اگرچه اينستاگرام به شما امكان استفاده از 30 هشتگ در هر پست را مي دهد، اما مجبور نيستيد از همه آنها استفاده كنيد. در عوض، بايد روي هشتگهايي كه مربوط به پست و نمايه شما هستند تحقيق كنيد و تمركز كنيد. استفاده از تعداد زيادي هشتگ تصادفي كه در واقع توضيحي درباره موضوع پست نيستند، ميتواند مانند هرزنامه به نظر برسد و ديد شما را كاهش دهد. بنابراين توصيه مي شود از هشتگ هاي محدود اما صحيح استفاده كنيد.
6. پست ها را در ساعات اوج بارگذاري كنيد
براي برآورده كردن مؤثر معيار «بهموقع بودن» الگوريتم اينستاگرام، لحظهاي كه مخاطبانتان از اينستاگرام استفاده ميكنند، پست كنيد. در ساعات اوج مصرف اما سوال اينجاست كه چگونه مي توانيد تشخيص دهيد كه فالوورهاي شما آنلاين هستند؟ براي حل اين معما نياز به تحقيق، مشاهده و تحليل رفتار مخاطبان خود داريد. در اين مورد، اگر يك حساب تجاري داريد، Instagram Insights مي تواند كمك كند. با استفاده از اين ابزار رايگان اينستاگرام، ميتوانيد بفهميد چه كسي با پستهاي شما تعامل دارد، جنسيت، سن، مكان و زمانهايي كه پستهاي شما بيشتر ديده ميشوند. بر اين اساس، مي توانيد پست هاي خود را به درستي برنامه ريزي كنيد.
7. با مخاطبان خود تعامل داشته باشيد
تعامل با مخاطب براي دستيابي به نتيجه بالا در پارامتر «اتصال» لازم است. هنگامي كه مردم در مورد پست هاي شما نظر مي دهند يا براي شما پيام ارسال مي كنند، آنها را ناديده نگيريد. شما بايد به مخاطبان خود نشان دهيد كه براي به دست آوردن قلب آنها اهميت مي دهيد. برخي از راههايي كه ميتوانيد با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنيد، آپلود آزمونها و داستانهاي تعاملي، نوشتن شرحهاي جالب، ارسال محتواي مرتبط، پاسخ دادن به سؤالات دنبالكنندگان و تشكر منظم از آنها براي حمايت مستمرشان است.
8. ميزبان يك دست يا مسابقه
ميزباني يك هديه يا مسابقه يك راه عالي براي دستيابي به مخاطبان هدف شما است. ميتوانيد آگاهي از برند ايجاد كنيد، فالوورها، لايكها، نظرات، اشتراكگذاريها را پرورش دهيد و همچنين با افرادي كه واقعاً به آنچه شما ارائه ميدهيد علاقهمند هستند ارتباط برقرار كنيد. جزوه يا مسابقه بر اساس معيارهاي علاقه و روابط الگوريتم اينستاگرام كار مي كند. با اين حال، قبل از ميزباني يك مسابقه، بايد به دقت برنامه ريزي كنيد كه چه چيزي مي خواهيد از طريق آن به دست آوريد و بر اساس آن اعلام كنيد. جايزه بايد جذاب باشد و قوانين شما براي مشاركت بايد به گونه اي باشد كه مشاركت در انتشارات شما را تحريك كند.
9. از زيرنويس هاي تعاملي استفاده كنيد
كپشن ها نقش مهمي در سرگرمي و اطلاع رساني به مخاطبان شما دارند. با استفاده از عباراتي همراه با دعوت به اقدام، مانند «تگ كردن يك دوست»، «نظر دادن در مورد ديدگاههاي خود» يا «از لينك موجود در بيو بازديد كنيد»، ميتوانيد مستقيماً از مخاطبان خود بخواهيد كه آنچه لازم است را انجام دهند. اين برد مجدداً معيار لينك سازي الگوريتم اينستاگرام را حل مي كند.
اينها تنها برخي از راههايي است كه ميتوانيد زنده بمانيد و الگوريتم اينستاگرام 2021 را به ارث ببريد. آنها را اعمال كنيد و خودتان شاهد تغيير باشيد!
3 دليل براي از دست دادن فالووردر اينستاگرام
1. كم بودن فعاليت و يا فعاليت بيش از حد
شما اغلب به اندازه كافي فعال نيستيد و به اندازه كافي پست منتشر نمي كنيد يا بيش از حد منتشر مي كنيد. طبق نظر سنجي هاي صورت گرفته از تعدادي از كسب و كارهاي موجود در اينستاگرام، 40? ار آنها اشاره كردند كه عملكرد ضعيف تنها يكي از دلايلي است كه فالورها از دنبال كردن پيج آنها خودداري ميكنند. در همين حال، 33 درصد مي گويند كه انتشار پست هاي بيش از حد بدون محتوا جذاب و كاربردي مي تواند تأثير درستي داشته باشد.
وقتي صحبت از قرار دادن پست مي شود، بايد تعادل گذاشت پست رعايت شود. شما مي خواهيد به اندازه كافي پست منتشر كنيد تا افراد مطمئن شوند كه شما تمركز خود را روي بينندگان قرار مي دهيد. با اين حال، بايد اين نكته مهم را در نظر بگيريد كه با قرار دادن بيش از حد پست هايي كه مضمون خاصي نيز ندارند مخاطبان خود را خسته مي كنيد، زيرا اين پست ها هيچ جذابيتي براي مخاطبان ندارند.
در اينجا تعدادي توصيه براي شما داريم كه حتما آنها را رعايت كنيد.
- ابتدا حداقل پس از يك روز كاري در سيستم قرار دهيد.
- دوم، پست هاي خود را دو تا سه بار در 7 روز به اشتراك بگذاريد. شما مي توانيد اين ريتم را بيشتر بر اساس واكنش بينندگان خود افزايش دهيد، اما احتمالاً نبايد آن را كاهش دهيد.
2. تبليغات فراوان در پيج
طبق نظر 39 درصد از كارآفرينان مورد بررسي در اينستاگرام، دليل بعدي كه باعث از دست دادن فالوورهاي توليدكننده شما مي شود اين است كه محتواي شما بيش از حد بر تبليغات متمركز است. مطالعه ما نشان داد كه 39? از كارآفرينان اينستاگرام، دومين بازده سرمايه گذاري بهينه را براي همه محصولات / شركت هاي يك برند دارند. از طرف ديگر، اگر اين تنها سبك محتوايي است كه پست مي كنيد، مي توانيد بينندگان خود را دفع كنيد. بار ديگر تعادل عبارت كليدي زير است. علاوه بر پست هايي كه محصولات و/يا خدمات شما را برجسته مي كنند، بايد مطالبي را نيز ارسال كنيد كه:
- ارزش هاي برند شما را نشان مي دهد.
- دعوت به گفتگو مي كند.
- جامعه مي سازد.
- يك رويكرد مفيد اضافي براي محتوا؟ مخاطب خود را بخندانيد.
مطالعات نشان مي دهد كه اطلاعات سرگرم كننده براي به دست آوردن فالوور، اشتراك گذاري و تعامل در اينستاگرام بسيار موثر است.
3. استفاده از ربات
اگر فالوورهاي ربات را خريداري كرده باشيد، زماني كه همه آنها ناپديد مي شوند در يك بيداري سخت قرار خواهيد گرفت. درصد بسياري از كارآفريناني كه در اينستاگرام مورد بررسي قرار گرفتند، مي گويند اين سومين دليل شناخته شده براي از دست دادن فالوورهاي برندها است. وقتي سرمايه گذاري روي ربات ها براي ايجاد ظاهري از يك دنبال كننده قوي وسوسه انگيز است، اين تمرين فقط در دراز مدت به شما آسيب مي رساند. هيچگاه براي بالا بردن فالوورهاي پيج خود از ربات استفاده نكنيد زيرا هوش مصنوعي متوجه اين موضوع مي شود و در نهايت پيج شما حذف خواهد شد.
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
برچسب: ،
ادامه مطلب